30 minuutin jumppapallotreeni

Kaupallisessa yhteistyössä: Tunturi Fitness
Mä olen nyt taas ruvennut tekemään entistä enemmän kotitreenejä, monestakin syystä. Yksi syy tietysti on se, että siinä säästyy aikaa, mutta toiseksi tykkään omasta rauhasta treenatessa. Kotona saa myös tehtyä ihan super-kovia treenejä joko ihan kehonpainolla tai sitten muutamia yksinkertaisia apuvälineitä käyttämällä. Tällä kertaa tämä treeni toteutetaan kokonaan jumppapallolla.
Jumppapallo löytyy useimmista kotitalouksista, tai jossei löydy, niin se ei ole kovinkaan suuri investointi. Sillä pystyy treenaamaan monipuolisesti koko kropan ja se kehittää lihasvoiman lisäksi hyvin myös tasapainoa ja syviä lihaksia. Vinkkinä, että istumatyötä voi myös näppärästi tehdä jumppapallon päältä ja samalla tulee kehitettyä ryhtiä sekä keskvartalon pieniä lihaksia.
Tässäpä ohjeistus kahden patterin jumppapallo treeniin!
Tee kaikki sarjan liikkeet putkeen ja pidä sen jälkeen 1 minuutin palautus. Toista kumpaakin sarjaa yhteensä 4 kierrosta.
 
Sarja 1

  • Pallon rullaus takareisille x20
  • Linkkari pallolla x15
  • Punnerrus (2 variaatiota) x10
  • Selän ojennus x20

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Sarja 2

  • Bulgarialainen kyykky toinen jalka pallolla
  • Istumaannousu x20
  • Ristikkäisojennus vuoropuolin x10/puoli
  • Pallon rullaus vatsalle x15

 

 

 


 
 

 

 

 

 
Nyt sinulla on mahdollisuus voittaa Tunturi -tuotteita kun käyt osallistumassa kilpailuun heidän Facebook -sivuilla @Tunturifitnesssuomi. Jaossa mm. kehonhuoltamiseen erinomaisesti sopivia putkirullia!

Kommentit (6)

  1. Sonja
    klo 18:19

    Ihana toi seinäkello! Pakko kysyä mistä se on kun olen tuollaista metsästänyt jo jonkin aikaa! 🙂

    1. jannihussi Kirjoittaja
      klo 10:51

      Moikka Sonja! Hmmm.. Oiskohan toi ollu Clas Ohlsonilta! 🙂

  2. Julianna
    klo 11:49

    Mun jumppapallo on odotellut jo tovin jotain tehokasta treeniä, ja nyt se pääsi pitkästä aikaan tositoimiin! Testasin tänään aamulla, ja en voi muuta sanoa kuin että toimii ja sai ihanan hien pintaan! Ei tullut liikaa rasitusta kerralla yhdelle lihasryhmälle, vaan oli tasapainoinen treeni, kiitos :)<3

  3. Maija
    klo 11:54

    Kiitos tästä!Täällä myös yksi joka on ihastunut kotitreenailuun eli lisää näitä, kiitos! ?

  4. Marnie
    klo 16:51

    Jumppa testattu ja ihan mukava oli! Kyykystä oli jäänyt toistomäärät pois mutta tein 10 per jalka 😀

  5. Kotitreenaaja
    klo 11:35

    Kiitos, tää on kyllä hyvä treeni. Nopea ja kyllä tuntuu. 😊

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.