9 Tehokasta minikuminauha liikettä + treeniohjeet

Yhteistyössä: Tunturi Fitness. Minikuminauha Tunturilta
Multa on toivottu paljon erilaisia kotitreeni postauksia. Eilen laittelinkin instaan (@jannihussi) pienen klipin jumppapallo-treenistä. Musta on kiva tehdä treenejä välillä vähän muissa maisemissa kun salilla. Esimerkiksi eilen kävin tekemässä päivän toisen treenin urheilukentällä ja vitsit että tuntui ihanalta päästä treenaamaan ulos! Tein aamulla 60min spinnin salilla ja toinen treeni koostuikin sitten siellä urkkikentällä erilaisista askelluksista (koordinaatio) tikkailla ja kuminauha liikkeistä yläkropalle. Sitä jotenkin vähän unohtaa olevansa treenaamassa kun pääsee ulos touhuamaan 😀
Tässä kuitenkin pikku tb Thaikkulan reissuun. 9 liikettä tehtäväksi minikuminauhalla missä vain!
 
Sarja 1.
Olkapään ulkokierto x20
Kyykky + kuminauhan venytys niskan takaa x20
Kyykky + polvien työntö ulos x20
Askel viereen vuoropuolin x20/puoli
Tee kaikki sarja 1. liikkeet putkeen. Pidä 1min palautus sarjan jälkeen. Toista 3-5 kertaa oman kunnon mukaan.
 
(Sarja 2 alemapana)
 

Olkapään ulkokierto

 
Olkapään ulkokierto

 
Kyykky + kuminauhan venytys niskan takana

 
Kyykky + kuminauhan venytys niskan takana

 
Kyykky + polvien työntö ulos

 
Kyykky + polvien työntö ulos

 
Askel viereen vuoropuolin

 
Askel viereen vuoropuolin

 
Sarja 2.
Jalan ojennus sivulle, jalkaterä osoittaa alas (suorita 1 puoli kerrallaan) x15/puoli
Jalan nosto sivulle kylkiasennosta, jalkaterä osoittaa alas (suorita 1 puoli kerrallaan) x25/puoli
Jalan nosto mahallaan makuulta (suorita yksi puoli kerrallaan) x20/puoli
Etureiden irroitus maasta pakaroita supistamalla (kuminauha koko ajan kireällä ja jännityksessä) x15
Käsien pyöritys edessä (piirrä käsillä ilmaan isoa ympyrää, niin että kuminauha ei ole missään vaiheessa löysänä) x15/suunta
 
Tee kaikki sarja 2. liikkeet putkeen. Pidä 1min palautus sarjan jälkeen. Toista 3-5 kertaa oman kunnon mukaan.
 
Jalan ojennus sivulle, jalkaterä osoittaa alas

 
Jalan nosto sivulle kylkiasennosta, jalkaterä osoittaa alas

 
Jalan nosto sivulle kylkiasennosta, jalkaterä osoittaa alas

 
Jalan nosto mahallaan makuulta

 
Jalan nosto mahallaan makuulta

 
Etureiden irroitus maasta pakaroita supistamalla

 
Etureiden irroitus maasta pakaroita supistamalla

 
Käsien pyöritys edessä

 
Käsien pyöritys edessä