Perjantain polttava alle puolentunnin pikatreeni

Kaupallinen yhteistyö: Tunturi Fitness
Tykkään treenata monipuolisesti ja erilaisia juttuja. Hurahdin kahvakuulan ihmeelliseen maailmaan muutama vuosi sitten, kun  tajusin kuinka mahtavia syketreenejä sillä saakaan tehtyä. Sen kunniaksi jaan teille perjantaina pikatreeninä nopean, mutta sitäkin tehokkaamman kahvakuulatreenin!
Treeni on jaettu kahteen osaan: ala- ja yläkroppaan (toki liikkeet ovat toiminnallisia ja niissä työskentelee koko keho, mutta jako karrikoiden). Yläkropan liikkeet eivät tietystikään nostata syketä aivan yhtälailla alakropan liikkeiden kanssa, onhan jalat huomattavasti isompi lihasryhmä. Kannattaa siis varata ainakin kaksi eri kokoista kuulaa liikkeisiin. Aikaa treeniin menee noin 25minuuttia.
Ensimmäisenä jalat:

  • Sumokyykky + Pystypunnerrus
  • Maastaveto suorinjaloin
  • Tempaus
  • Reverse askelkyykky vuorojaloin

 

Sumokyykky + pystypunnerrus

 
Sumokyykky + pystypunnerrus

 
Maastaveto suorinjaloin

 
Maastaveto suorinjaloin

 
Tempaus

 
Tempaus

 
Tempaus

 
Askelkyykky taakse vuorojaloin

 
Askelkyykky taakse vuorojaloin

 
Askelkyykky taakse vuorojaloin

 
Ohjeet: Tee jokaista liiketta 30 sekuntia ja kaikki liikkeet putkeen. Pidä sen jälkeen 30 sekunnin palautus ja toista liikkeet uudelleen, tällä kertaa 45 sekuntia jokaista liikettä. Pidä sen jälkeen 45 sekunnin palautus ja toista liikkeet vielä kerran putkeen tällä kertaa 1min per liike. Poikkeuksena tempaus; tee tempausta ensimmäisellä kierroksella 30 sekuntia per puoli. Toisella ja kolmannella kierroksella tee 45 sekuntia per puoli.
 
Toinen setti yläkroppa:

  • Heiluri
  • Käsiyhdistelmä
  • Maailman ympäri yhdellä jalalla
  • Tuulimylly

 

Heiluri

 
Heiluri

 
Käsiyhdistelmä

 
Käsiyhdistelmä

 
Käsiyhdistelmä

 
 
 
 
Käsiyhdistelmä

 
Maailman ympäri yhdellä jalalla

 
Maailman ympäri yhdellä jalalla

 
Tuulimylly

 
Tuulimylly

 
Ohjeet: Tee jokaista liiketta 30 sekuntia ja kaikki liikkeet putkeen. Pidä sen jälkeen 30 sekunnin palautus ja toista liikkeet uudelleen, tällä kertaa 45 sekuntia jokaista liikettä. Pidä sen jälkeen 45 sekunnin palautus ja toista liikkeet vielä kerran putkeen tällä kertaa 1min per liike. Poikkeuksena maailman ympäri; Tee ensimmäinen kierros 30sekuntia normaalisti. Vaihda seuraavalle kierrokselle suunta toisin päin ja tee sitä 30 sekuntia. Kolmas kierros 30sekuntia yhteen suuntaan ja sen jälkeen 30 sekuntia toiseen suuntaan (=1min) sekä poikkeuksena tuulimylly; tee tuulimyllyä ensimmäisellä kierroksella 30 sekuntia per puoli. Toisella ja kolmannella kierroksella tee 45 sekuntia per puoli.
Kahvakuulat: Tunturi Fitness

Kommentit (2)

  1. Eve Koivula
    klo 11:10

    Olen ihmetellyt jo pidempään tuota ”tempaus”-nimitystä liikeyhdistelmästä jossa kuula käy rinnalla. Kenen keksintö mahtaa olla? Tempaus on nimittäin kahvakuulalla ihan sama kuin tangollakin – yksi yhtenäinen liike alhaalta ylös suoralle kädelle ja pysäytys. Kaksiosainen liike on joko rinnalleveto-punnerrus tai rive-työntö, riippuen siitä kumpaa tekniikkaa käytetään rinnalta ylöspäin.

    1. jannihussi Kirjoittaja
      klo 10:19

      Moikka! No näinhän se tosiaan menee, mutta kuvissa liike on pakko havainnollistaa näin 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.