Tehotreeni kiinteyttämään reisiä ja pakaroita


Makoisaa sunnuntaita Suomeen! Kuulin puskaradion kautta, että ainakin eteläisessä osassa paistelee tänään aurinko. On siis hyvä syy lähteä pihalle treenaamaan! En ole vielä käynyt tutustumassa täällä Espanjassa paikallisiin saleihin, mutta työn alla kuitenkin on. 😀 Olen nauttinut täysin rinnoin ulkona treenaamisesta nämä ruhtinaaliset pari päivää mitä olen ollut terveenä 😀
Mun omiin suosikkitreeneihin kuuluu ehdottomasti jalkatreenit. Se on mulla muutenkin kehossa kohta, mihin kaikki mahdollinen ekstra haluaa tarrata kiinni kuin viimeistä päivää 😀 Tykkään vaihdella jalkatreenejä aika paljon. Todella harvoin teen esimerkiksi kahta viikkoa putkeen samaa jalkatreeniä. Lisäksi vaihtelen tosi paljon mun cardioita. Normaaliviikkooni mahtuu juoksua, pyöräilyä, portaita, jalkapunttia, loikkatreenejä jne..
Tässä tehokas ja nopea kiinteyttävä treeni jaloille, jonka voi tehdä missä vain! Olkaapa hyvät!
Kyykky x20 (hypyllä tai ilman)
Askelkyykky eteen, kolmeen eri kohtaan* x8/jalka
Luisteluhyppy 10/puoli
Askelkyykkyhyppy 15/jalka
Sivukyykky (yksi puoli kerrallaan) 10/puoli
1min palautus
4-5 kierrosta
Ohjeet: Tee kaikki liikkeet putkeen ja pidä sen jälkeen 1min palautus. Toista 4-5 kierrosta oman kunnon mukaan.
 

Kyykky

Kyykky

 
Askelkyykky 3 kohtaan 1

Askelkyykky 3 kohtaan 2

 
Askelkyykky 3 kohtaan 3

Luisteluhyppy

Luisteluhyppy

Askelkyykkyhyppy

Askelkyykkyhyppy

Askelkyykkyhyppy

Sivukyykky

Sivukyykky

 
*Astu oikealla jalalla pitkä askel ristiin vasemman jalan eteen. Ponnista sen jälkeen takaisin ylös. Astu sen jälkeen samalla jalalla pitkä askel suoraan eteen normaalin askelkyykyn tavoin ja ponnista takaisin. Astu sen pitkä askel jälkeen samalla jalalla oikealle sivulle ja ponnista takaisin ylös. Tässä on yksi toisto. Aloita sen jälkeen alusta samalla jalalla ja tee kaikki 8 toistoa ennen kuin vaihdat jalkaa.