Jussin tehojumppa, jolla saa kyrsän sulamaan!

Kaupallinen yhteistyö: Tunturi Fitness

Täällä ollaan täydessä juhannuksen vietossa Tahkolla. Kuten aiemmin lupailin, niin Tahkon tuliset portaat on nyt käyty testaamassa ja olivat kyllä täysin nimensä veroiset! Portaat kulkevat eturinteiden vieressä, aivan Tirolin kupeessa ja nousua näistä tulee yhteensä n. 800m. Kuulimme villiä huhua, että portaita olisi 1054 tsibaletta ja siltä se kyllä tuntuikin! 😀
Tykkään yleensä tehdä aerobisen (okei, tää porrastreeni oli aika anaerobinen :D) treenin lomassa kiertoharjoittelua myös muulle kropalle. Olin napannut Tunturin treenikuminauhan mukaan ja aina huipulle päästessä vedin väliin pienen kuntopiirin. Kuntopiiri toimii sellaisenaankin, tai sitten siihen voi yhdistää vaikkapa sprintteja mökkitiellä, mäkivetoja tai juurikin porrastreeniä.
Tee näin:
Ota sprintti, tee vedot rappusissa tai mäkipyrähdys oman kunnon mukaisella vauhdilla, jonka jälkeen nappaa kuminauha suoraan käteen ja tee seuraavat liikkeet putkeen.

  • Kyykky + kuminauhan venytys ala-asennossa niskan takaa
  • Kulmasoutu
  • X-hyppy
  • Pakarapotku
  • Askelkyykky + kuminauhan venytys edessä

Kyykky + kuminauhan venytys ala-asennossa niskan takaa

Kyykky + kuminauhan venytys ala-asennossa niskan takaa

Kulmasoutu

Kulmasoutu

X-hyppy

Pakarapotku

Pakarapotku

Askelkyykky + kuminauhan venytys edessä

Askelkyykky + kuminauhan venytys edessä

Tee toistoja n. 15-20, kierroksia oman kunnon ja juhannusfiiliksen mukaan.
Aurinkoista juhannusta Savon sydämestä! <3

Kommentit (4)

  1. jari pori
    klo 12:03

    Kauniit maisemat, hyviä kuvia > oikein mukavaa ja rentouttavaa Juhannuksen aikaa Jussille

  2. Janne
    klo 23:42

    Kävin tässä yhdistetyllä kävely/juoksu lenkillä,luulin lähtiessäni,että kyllä sitä varmaan jaksaa,juosta kun on tullut,tässä muutakin arki-liikuntaa harrastettua,halon hakkuuta,hiihtoa talvella,pyöräilyä,rankametsässä vesurin ja pokasahan kanssa heilunut jne. Kuntoa vaativa laji juokseminen.Saatttoi että, painokin vähän panttasi,olen jo vuosia painanut 102-106 kiloa.

  3. Sara
    klo 16:14

    Kiitos treenivinkeistä. Sinulla on aina tosi selkeät kuvat liikkeistä, joita tehdään, mikä on ISO plussa. Hyvää jatkoa!

  4. Mari
    klo 19:59

    Miten voisi korvata liikkeitä joissa ei tarvisi tehdä kyykkyjä tai hyppyjä? tällä hetkellä kyykyt on tosi kivuliaita ja hypyt ei taida onnistua. Pystyn tekemään pieniä kyykkyjä, mutta toistoja ei voi tehdä montaa koska kipu on aika sietämätöntä. Ja haluaisin ruveta taas hiljaksiin liikkumaan.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.